Gezocht: muzikale jongeren tussen 18-25 jaar voor jurygroep*

De finale van de 47e editie van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer, het LVK, vindt plaats op vrijdag 3 februari 2023 in Venray. Drie jury’s beoordelen die avond de 20 finalisten. Naast de gebruikelijke vastelaovesjury en de oud-finalistenjury, wordt dit jaar een jurygroep gevormd door muzikale jongeren.

LVK-voorzitter Joep Verbugt: “We hebben dit jaar bewust gekozen voor een jurygroep muzikale jongeren. We merken een toename van het aantal jongeren dat liedjes inzendt naar het LVK. Dat verheugt ons uiteraard. Daarnaast is het voor het in stand houden van de Limburgse vastelaovend en de liedjes in het bijzonder, van belang de jeugd te blijven enthousiasmeren door ze er actief bij te betrekken.”

Eisen

Ben je tussen 18 en 25 jaar, musicerend lid van een fanfare of harmonie of spelend in een band én heb je affiniteit met het LVK en de Limburgse vastelaovend? Tevens ben je op geen enkele wijze betrokken bij een inzending/finalist. Dan is de stichting LVK op zoek naar jou als jurylid! Tijdens de finale ben je fysiek aanwezig in Venray op een aparte locatie buiten het feestpaviljoen. Je jureert de liedjes op basis van de uitzending van L1, op muziek, tekst, carnavaleske waarde en presentatie. En je waardeert dit met een totaalcijfer. Het jureren gebeurt digitaal via Whatsapp.

Reageren

Voldoe je aan de gestelde eisen, ben je enthousiast en sta je te trappelen om jouw bijdrage te leveren? Reageer dan uiterlijk vrijdag 13 januari a.s.* door een mailtje te sturen aan jury@stichtinglvk.nl met daarin de volgende informatie:

• Je naam, leeftijd, woonplaats en 06-nummer;

• De harmonie, fanfare of band waarvan je lid bent, sinds wanneer en welk instrument je bespeelt;

• Kort en krachtig in enkele woorden je binding met het LVK en vastelaovend, anders gezegd waarom je geschikt bent als jurylid.

Alleen uit de eerste 25 ontvangen reacties maakt het LVK-bestuur een keuze. Daarbij is een goede regionale afspiegeling een belangrijk uitgangspunt. Geselecteerde jongeren ontvangen persoonlijk bericht. Hoor je niks na je mailtje, dan ben je niet gekozen. Over de keuze wordt niet gecorrespondeerd.

Wij kijken uit naar je aanmelding!

* Dit bericht met oproep is eerder geplaatst. Door onvoorziene omstandigheden plaatsen we deze oproep nogmaals.