Halve finales LVK 2024 in Meijel

In de aanloop naar het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer 2023 maakten wij als de organiserende stichting LVK destijds bekend dat, naast de finale, ook de halve finales toekomstig op een wisselende locatie in Limburg plaatsvinden. Daarbij is het streven dat als de finale in Zuid-Limburg plaatsvindt, de halve finales in een locatie in Midden/Noord-Limburg gehouden wordt.

Op 11 mei maakten we bekend dat de 48e finale van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer plaatsvindt op het terrein van het eeuwenoude en monumentale landgoed Vaeshartelt in Maastricht. De Sjeng Kraft Kompenei (SKK) is de plaatselijke organisator.

D’n Binger

Voor de halve finales op donderdag 4 en vrijdag 5 januari 2024 is gemeenschapshuis ‘D’n Binger’ in Meijel gastlocatie. In de recent geheel vernieuwde grote zaal vinden de opnames van de drie halve finales met elk 20 liedjes plaats. De halve finales worden door L1 uitgezonden op vrijdag 5, 12 en 19 januari en herhaald op zaterdag 6, 13 en 20 januari. Aansluitend aan deze uitzendingen kan gestemd worden op de liedjes.

Afgelopen donderdag bezegelde de twee stichtingen de samenwerking door ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst. Voorzitter Peter van Bree van het gemeenschapshuis belooft “er een heel groot feest van te maken”. LVK-voorzitter Joep Verbugt antwoordde daarop dat de stichting LVK daar alle vertrouwen in heeft.

Met de bekendmaking van de locaties is het eerste nieuws over het komende LVK bekend. De route richting de finale start op zaterdag 11 november om 11.11 uur. Dan openen wij de digitale postbus op onze website www.stichtinglvk.nl en kunnen tekstschrijvers en/of componisten hun liedje voor komend seizoen insturen. Op zondag 3 december om 9.00 uur sluit de postbus en start het proces om via de vakjurydag en de halve finales te komen tot 20 finalisten die het podium mogen betreden op buitengoed Vaeshartelt.

Blijf onze website en social media volgen voor meer nieuws, nuttige informatie en achtergronden bij de 48e finale.