Buitenplaats Vaeshartelt Maastricht locatie LVK 2024

De 48e finale van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer vindt plaats op vrijdagavond 26 januari 2024. Op het terrein van het eeuwenoude en monumentale landgoed Vaeshartelt wordt een speciaal paviljoen gebouwd.

Sjeng Kraft
Enige tijd geleden stelde de Sjeng Kraft Kompenei (SKK) zich kandidaat voor de organisatie van het komende LVK. Joep Verbugt, voorzitter van de stichting LVK: “De Sjeng Kraft Kompenei presenteerde ons een goed uitgewerkt plan om het LVK te kunnen organiseren op het schitterende landgoed Vaeshartelt in de Limburgse hoofdstad Maastricht. Ze wilde dat per sé in 2024 doen, omdat het op 12 december van dat jaar exact een eeuw geleden is dat componist, tekstschrijver, arrangeur en accordeonist Sjeng Kraft geboren werd. Zodoende is de SKK onze partner in de organisatie geworden.”

De Sjeng Kraft Kompenei (SKK), opgericht in 2000, zet zich in voor het behoud van het authentieke en kwalitatieve Limburgse carnavalslied en Limburgs grootste cultuurgoed, de vastelaovend. Dit sluit naadloos aan bij de doelstelling van de stichting LVK. De meest bekende activiteit van de SKK is de opening van het provinciale carnavalsseizoen op 11 november; de11devande11de. Ook de in heel Limburg bekende Vastelaovendsposter is een initiatief van de Kompenei.

Route naar de finale
Met de bekendmaking van de locatie is het eerste nieuws over het komende LVK bekend. De route richting de finale start op zaterdag 11 november om 11.11 uur. Dan opent de stichting LVK de digitale postbus op haar website www.stichtinglvk.nl en kunnen tekstschrijvers en/of componisten hun liedje voor komend seizoen insturen. Op zondag 3 december sluit de postbus en start het proces om via de vakjurydag en de halve finales te komen tot 20 finalisten die het podium mogen betreden op buitengoed Vaeshartelt.

Blijf onze website en de social media van het LVK volgen voor meer nieuws, nuttige informatie en achtergronden bij de 48e finale.