LVK Topfoto

Carnavalsvereniging ‘De Aester’ zal in samenwerking met de gemeente Echt-Susteren, de stichting LVK en L1-Radio & -TV, de 44ste finale organiseren. Op het terrein naast de Brandweerkazerne, gelegen aan Leisurepark ‘In de Bandert’, zal op vrijdagavond 7 februari speciaal voor deze finale een paviljoen gebouwd worden op het ‘smalste stukje Nederland’.

Dit ‘smalste stukje Nederland’, zoals de gemeente Echt-Susteren ook wel wordt genoemd, leverde de afgelopen jaren al tal van kampioenen als drievoudig LVK-winnaar Spik & Span (2015, 2016 en 2018), buutekampioen Bas van Neer (2019), jeugd-buutekampioen Isa Meuwissen (2018).

De finale van deze 44ste editie vindt plaats op vrijdag 7 februari 2020 en wordt live uitgezonden op L1-Radio en -TV.

Het LVK-seizoen start traditiegetrouw op 11 november. Vanaf die datum kunnen nieuwe liedjes worden ingestuurd. De inzendtermijn sluit 5 december, waarna de vakjury zich over de inzendingen zal buigen. De 60 liedjes welke zijn doorgedrongen tot de drie halve finales worden maandag 16 december bekendgemaakt.

Voor meer informatie: www.lvk2020.nl