Pruuf Mar wint 47e LVK

Na een zinderende finale in het feestpaviljoen in Oostrum-Venray kwam uiteindelijk Pruuf Mar (Tamara en Stef Koonings) uit Ysselsteyn met het lied “Ojjem Blieve Hale” als overtuigende winnaar uit de bus. Tekstschrijvers zijn Mark van Mullekom en Tamara Koonings. Componisten zijn Mark van Mullekom, Jerôme Lenders en Stef Koonings. Tweede werd 4-voudig winnaar Spik & Span uit Susteren met “Dao!”. Debutant Oét de maot (Venlo) eindige als derde met “Det zien de feite”. Hoondervel, dat in het verleden al twee maal het LVK wist te winnen, scoorde de vierde plaats met “Angersom-se Heimwee” tijdens -wat de groep zelf aankondigde als- hun laatste LVK. De Breurkes & APK-Side (Panningen) eindigden op de vijfde plaats met “Fieëst Club Limburg!”.

Bekijk hier de scorelijst finale en de scorelijst halve finales.

Zo’n 7.000 bezoekers bezochten het evenement, dat gehouden werd in een spiksplinternieuw feestpaviljoen van HoexBouw in Oostrum-Venray. Voor de plaatselijke organisatie tekende de Vorstenraod Venray, een collectief van 15 Venrayse carnavalsverenigingen.