Veel dank aan Henk Hover

Tijdens de opnames van de halve finales van de 47e editie van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer, kortweg LVK, werd Henk Hover door het bestuur van de stichting LVK in het zonnetje gezet. Aan zijn jarenlange inzet voor het LVK is vanaf de actuele editie een einde gekomen.

Sinds zijn debuut in 2009 presenteerde Henk maar liefst 19 halve finales en 14 finales van Limburgs grootste liedjesconcours. Al die tijd was zijn oprechte insteek een brug te vormen tussen de deelnemers en het podium. Of zoals hij dat zelf op Instagram benoemde “er zijn voor de artiest”. En die paar woorden kenmerken uitstekend zijn stijl van presenteren. Daarmee droeg hij in grote mate bij aan de sfeer en de groei van het LVK in twee decennia.

Veelzijdigheid

LVK-voorzitter Joep Verbugt complimenteerde Henk voor zijn onvolprezen inzet op velerlei gebieden voor het promoten en in stand houden van de Limburgse dialecten. In het bijzonder memoreerde hij de veelzijdigheid ten aanzien van muziek. Met name als presentator op L1, als muzikant en als muzikale vader binnen het gezin. Hij drukt daarmee een belangrijk stempel op de instandhouding van ons unieke en mooie stukje cultuur. Van talloze elementen uit deze combinatie mochten tienduizenden vastelaovesliefhebbers genieten als Henk in de zaal, op de radio of de televisie gepassioneerd presenteerde.

Ruud Kleinen en Marjolein Heijltjes gaan de presentatiemicrofoon van Henk overnemen.

Als dank voor zijn jarenlange inzet ontving Henk een mooie attentie en onderscheiding van de stichting LVK. Tevens werd hij door zijn werkgever L1 gehuldigd met een unieke carnavaleske orde. Het Limburgs publiek zal Henk bij het LVK gaan missen, maar komt hem op veel andere manieren en plaatsen nog vaak tegen.

Henk bedankt!