Bekendmaking finalisten LVK 2023 op L1

Op zondagavond 29 januari zendt L1 via radio en televisie een speciaal en spiksplinternieuw programma uit, waarin de stichting LVK de 20 finalisten van het 47e Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer bekend maakt. Het programma duurt van 20.30 uur tot 22.00 uur.

Nadat op 11 november 2022 de elektronische postbus opende, mocht het bestuur van de stichting LVK 161 liedjes ontvangen voor de editie 2023 van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer. In december beoordeelde de vakjury deze inzendingen en selecteerde 60 halvefinalisten. De vakjury beoordeelde deze opnieuw tijdens de drie halve finales en ‘het volk’ stemde via sms.

Loting

In het programma zijn de 60 artiesten die de halve finales wisten te bereiken digitaal te gast via drie schermen. Van de presentatoren in de studio horen zij of hun avontuur stopt na de drie halve finales of dat ze zich finalist mogen noemen. Na bekendmaking van een finalist, vindt onmiddellijk de loting plaats op welke plaats deze in de finale mag optreden. Het belooft dus een uitzending te worden met uitersten. Spanning, emotie, gejuich en teleurstelling wisselen elkaar ongetwijfeld af. En alles live te volgen.

Finale

De finale van het 47e LVK vindt plaats op vrijdag 3 februari in het spiksplinternieuwe feestpaviljoen, gelegen op het terrein van HoexBouw, Franklinstraat 1, 5807 GJ  Oostrum-Venray. De finale is uitverkocht, maar wordt vanaf 20.00 uur tot plusminus 23.00 uur live uitgezonden op L1 radio en televisie en online. Ook via de social media (Instagram, facebook en Twitter) van de stichting LVK delen we allerlei informatie. Aan gebruikers van social media het verzoek de hashtag #LVK2023 toe te voegen aan elk bericht.