2019 LVK in MECC Maastricht

De finale van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer 2019 zal worden gehouden in Maastricht. Het grote LVK-podium zal worden gebouwd in congres- en beurzencentrum het MECC.

De LVK-finale vindt plaats op vrijdag 15 februari 2019. Voor de organisatie tekenen Stichting LVK, L1 en de carnavalsverenigingen CV De Gaarekiekere (Gulpen) en CV De Rieste (Margraten). De laatste vereniging organiseerde ook al het LVK in 2012, het jaar dat W-Dreej voor de derde keer won met het lied ‘Doot ’s gek’.

De route naar de finale start op zondag 11 november aanstaande. Vanaf die dag kunnen liedjes, tot dinsdag 5 december, via de website worden ingestuurd naar de Stichting LVK. Onlangs is het nieuwe ‘Reglement van Deelname’ bekend gemaakt. Grootste verandering t.o.v. voorgaande editie is dat liedjes dit jaar 2 keer door een onafhankelijke jury worden beoordeeld (na inzending om te bepalen wie is doorgedrongen tot de halve finales en tijdens de halve finale). Een andere grote wijziging betreft het aantal liedjes per regio. Iedere regio dient komende editie met 3 (ipv 5) liedjes vertegenwoordigd te zijn in de halve finales, en in de uiteindelijke finale met 2 (in plaats van 3) inzendingen.

De inzendingen zullen eerst beoordeeld gaan worden door een onafhankelijke  jury bestaande uit personen uit geheel Limburg. Dit gebeurt op de zaterdagen 8 en 15 december. Op maandag 17 december worden de 60 liedjes op L1-radiop bekend gemaakt die zijn doorgedrongen tot de drie halve finales van elk 20 liedjes. Van deze 60 liedjes zullen uiteindelijk 20 liedjes het grote LVK-podium betreden in het MECC in Maastricht.

Limburgs Vasteloavesleedjes Konkoer 2019

LVK 2019

CV De Gaarekiekere (Gulpen) & CV De Rieste (Margraten)

• 15 Februari 2019