Winkelwagen

Vernieuwingen bij het LVK

De stichting LVK is druk bezig met de voorbereidingen van de 47e editie van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer. De finale hiervan vindt plaats op vrijdag 3 februari aanstaande in Venray in samenwerking met de Vorstenroad en L1. Hoewel na de pandemie vastelaovend minnend Limburg spreekt over ‘eindelijk weer een normale editie van het LVK’, wordt een aantal vernieuwingen doorgevoerd.

Aangepaste opzet

Het aantal plaatsen in de halve finale gaat van 44 naar 60, waardoor meer artiesten kans maken op een halve finaleplek. Hierdoor zijn er weer drie halve finales met 20 liedjes die door L1 TV worden uitgezonden. Deze halve finales vinden, net als de LVK finale, jaarlijks op een andere plek in de provincie plaats. Komend seizoen gaat dat gebeuren in Cultureel Centrum Don Bosco in Heel. Daarbij is ook publiek van harte welkom.

Het reglement van deelname aan het LVK is op een aantal punten aangepast. Zo is het aantal verplichte halve finaleplekken per regio teruggebracht van 3 naar 2. Ook wordt de volgorde van optreden tijdens de finale per loting bepaald. De bekendmaking van de finalisten en de loting van de volgorde van optreden worden vormgegeven in een nieuw programma in samenwerking met L1.

Nieuwe gezichten

De presentatie van de halve finale en de finale krijgt een nieuw gezicht. Zangeres Marjolein Heijltjes uit Herkenbosch gaat de co-presentatie verzorgen, samen met Ruud Kleinen van L1. Daarnaast zijn recentelijk twee nieuwe leden toegetreden tot het bestuur van het LVK: Maurice Gorissen, jarenlang actief bij stadscarnavalsvereniging De Marotte in Sittard en presentator van ’t Kanón van ’t Balkón en Roel Florie, oud-vakjurylid van het LVK en regisseur van Aòd op Nuj in Heerlen. Voorzitter Joep Verbugt: ‘Met deze aanpassingen en nieuwe mensen kunnen we ons weer met volle energie richten op de 47e editie van het LVK en de artiesten een mooi podium bieden voor volle zalen met vasteloaves fans’.

Tijdspad

De inschrijving start op 11 november aanstaande om 9.00 uur via de website van het LVK en de sluitingsdatum is vastgesteld op 4 december op dezelfde tijd. De halve finales worden op L1 Radio en L1 TV uitgezonden op vrijdag 13, 20 en 27 januari a.s. Voor alle overige data, zoals de opnames van de halve finales, de bekendmaking van de (halve) finalisten en de start van de kaartverkoop wordt verwezen naar de website www.stichtinglvk.nl

Deel deze pagina:

49e LVK-FINALE
  • 14 februari 2025
  • 20.00 uur
  • L1

LVK-boek ’t Volk Beslis

Bestel ‘m nu

Bertha Paulissen Wisseltrofee

De felbegeerde LVK wisseltrofee, welke jaarlijks wordt overhandigd aan de winnaar van het LVK, is genoemd naar Bertha Paulissen-Willen.