Digitale postbus inschrijving 47e LVK gaat open

De 47e editie van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer komt er weer aan! De finale vindt plaats op vrijdag 3 februari 2023 in Venray, in samenwerking met de Vorstenraod Venray en L1. Op de 11e van de 11e om 9.00 uur ’s ochtends opent de Stichting LVK de digitale postbus voor de inzending van de vastelaovesliedjes die meedingen naar een plek in de (halve) finale van het LVK 2023.

Tijdpad
Naast de mogelijkheid om liedjes in te sturen, staan op www.stichtinglvk.nl ook het tijdpad van het LVK en het nieuwe reglement van deelname. De inzendtermijn sluit zondag 4 december om 9:00 uur. Voorzitter Joep Verbugt: “We hopen op veel inzendingen dit jaar en kijken er weer naar uit wat tekstschrijvers en componisten hebben gemaakt. Hopelijk kunnen we naast de ervaren liedjesmakers ook veel nieuwkomers verwelkomen.” Op maandag 5 december maakt de Stichting LVK bekend hoeveel liedjes dit jaar meedoen. Alle liedjes worden door de vakjury beoordeeld en op maandag 12 december worden de 60 halve finalisten bekend gemaakt tussen 19:00 en 20:00 uur in een live-uitzending op L1 radio.

Halve finales en bekendmaking finalisten
De L1 TV-opnames van de halve finales vinden plaats in Cultureel Centrum Don Bosco in Heel op donderdag 12 en vrijdag 13 januari 2023. Verkleed en enthousiast publiek is hierbij van harte welkom. Joep: “We vinden het belangrijk om verspreid over de provincie zichtbaar te zijn, vandaar de keuze om de halve finales vanaf dit seizoen ieder jaar ergens anders te laten plaatsvinden. Om de halve finale voor iedereen betaalbaar te houden hebben we voor dit jaar de toegangsprijs gehalveerd naar € 5,50 per kaart.” De kaartverkoop van de halve finales start 12 december om 20:00 uur, direct na de bekendmaking van de 60 halve finalisten. De halve finales worden op L1 TV uitgezonden op 13, 20 en 27 januari 2023. De bekendmaking van de finalisten en de volgorde van optreden worden vormgegeven in een nieuw programma van L1 dat uitgezonden wordt op zondagavond 29 januari 2023.

Voorzitter Joep Verbugt: “Na twee jaar hebben we veel zin in een nieuwe ‘ouderwetse’ editie en zijn we net als alle artiesten er helemaal klaar voor. Wae hauwe op de kis umdet er eindelik weer ein ech LVK is!.”