2019 Bepaling 20 Finalisten LVK

De 20 liedjes welke zijn doorgedrongen tot de 43ste finale van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer 2019 staan op een rij en liggen, tot zaterdag 2 februari, veilig achter slot en grendel. Zaterdag maakt de Stichting LVK tussen 12:00 en 16:00 uur bekend wie het grote podium in het MECC zal betreden op 15 februari aanstaande. Hoe werd bepaald wie is doorgedrongen tot de finale?? Een toelichting:

In december hebben 60 juryleden alle 215 inzendingen 2 keer beoordeeld. De 60 liedjes met de meeste punten van deze vakjury drongen door tot de 3 halve finales. Tijdens deze halve finales werden de liedjes opnieuw beoordeeld door de vakjury, welke nu uit 15 personen bestond (die eveneens in december hadden gejureerd). De punten van de vakjury van december werden opgeteld bij de punten van de vakjury tijdens de halve finales en gedeeld door twee. De 5 beste liedjes volgens de vakjury zijn automatisch geplaatst voor de finale.

Naast de vakjury kon ook 'het volk' stemmen via sms door 1 lied te stemmen per halve finale. Het lied met de meeste stemmen kreeg 60 punten, het lied met de minste stemmen kreeg 1 punt.

De punten van de vakjury telden (conform Artikel 14 van het Reglement van Deelname 2019) voor 60% mee, de punten verkregen via SMS voor 40%. Deze punten werden bij elkaar opgeteld hetgeen voor een volgorde van 1 tot 60 zorgde. Vervolgens is naar de regio's gekeken, en getoetst of iedere regio (Noord, Midden, Westelijke Mijnstreek, Parkstad en Maastricht Heuvelland) met 2 liedjes was doorgedrongen tot de finale.

Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer 2019

LVK 2019

CV De Gaarekiekere (Gulpen) & CV De Rieste (Margraten)

LVK Finale 2019