2022 Inschrijven 46ste LVK

Het bestuur van de Stichting LVK, het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer, heeft op 11 november de postbus voor de 46ste editie geopend. Tot en met zondag 5 december kunnen nieuwe, unieke liedjes voor het LVK 2022 worden ingestuurd via de button "Inschrijven" op de website van de Stichting LVK.

De Stichting LVK gaat er, samen met de plaatselijke organisatie en L1, vooralsnog van uit een volwaardige editie te kunnen organiseren, rekening houdend met de actueel geledende corona-richtlijnen.  Als deze finale onverhoopt in deze vorm niet georganiseerd kan worden, zal de Stichting LVK zich beraden over een alternatieve vorm waardoor de 46ste editie t.a.t. doorgaat. Deze finale zal plaatsvinden op vrijdag 11 februari 2022 in Venray en zal worden georganiseerd door de ‘Vorstenraod Rooy’ i.s.m. Stichting LVK en L1.

Op zaterdag 11 december aanstaande worden alle inzendingen beoordeeld door de vakjury. Ieder lied wordt door de vakjury twee keer beoordeeld. In tegenstelling tot voorgaande edities vinden dit jaar twee halve finales plaats met elk 22 halve finalisten. Welke liedjes zijn doorgedrongen tot de twee halve finales wordt maandag 13 december aanstaande bekendgemaakt in het programma Plat-eweg tussen 19.00 en 20.00 uur.

Op vrijdag 14 en 21 januari 2022 worden de 44 halve finalisten gepresenteerd op L1-TV en -Radio. De halve finales worden herhaald op zaterdag 15 en 22 januari. Aansluitend aan deze halve finales kan per SMS gestemd worden door het volk. Zaterdag 29 januari zal bekend worden gemaakt welke 20 liedjes zijn doorgedrongen tot de 46ste finale in Venray.

Info volgt via deze website.

Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer

LVK