2020 Overlijden Jan Ridderbeekx

Overlijden Jan Ridderbeekx

Vol ongeloof heeft het bestuur van de Stichting LVK kennis genomen van het plotseling overlijden van oud-LVK-winnaar Jan Ridderbeekx. Onbegrijpelijk, omdat Jan onlangs nog een van de artiesten was die het podium betrad tijdens de 4x11-LVK-jubileum-toer.

Jan won, uitkomend voor Geleen, in 1985 het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer met het lied “Hawt ‘m vas de vastelaovend”, waarvoor hij zelf de tekst schreef. Bert Dijcks tekende voor de muziek van dit lied dat in het Corneliushoes in Heëlehei als LVK-winnaar uit de bus kwam.

Jan heeft sinds 1973 veel voor de (Gelaense en Limburgse) leedjeskultuur betekend. Hij begon met ‘ Drènk maar raak’ en won vervolgens in 1974 in Geleen met ‘ In Gelaen bèn ich gebaore’ waarna vele lokale successen volgden, ook buiten de Waereldsjtad. Jan bracht vele liedjes, die hij zelf typeerde als ‘sociale vastelaovesleedjes met een boodschap’. Ook na zijn overwinning in 1985 heeft Jan nog vele jaren deelgenomen aan het LVK en was ook actief als lid van de ‘Oud Finalisten-jury’.

Het bestuur van de Stichting LVK wenst de familie en vrienden héél veel sterkte toe met dit enorme verlies en is Jan veel dank verschuldigd voor zijn jarenlange betrokkenheid bij het LVK.

Bestuur Stichting LVK

Foto: Fred Janssen (4x11-Jubileum-Toer LVK januari 2020)

Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer 2020

LVK 2020