2020 Elfstedentocht

Volgend jaar viert het LVK haar 44 jarig bestaan. Dit jubileum wordt gevierd in het weekend van 25 en 26 januari 2020.  Dan zal er een LVK podiumwagen met gevolg door de gehele provincie trekken en 11 plaatsen aandoen.

In iedere plaats zullen vasteloaves artiesten een optreden verzorgen van in totaal ongeveer drie kwartier tot een uur. Daarbij wordt het podium geboden aan de (oud) winnaar van het plaatselijk leedjeskonkoers en (oud) LVK winnaars, finalisten en deelnemers.

Het LVK bestuur zal in iedere plaats een speciale onderscheiding uitreiken aan diegene die op voordracht van de plaatselijke vasteloaves vereniging zich in de afgelopen 44 jaar in die plaats bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor de vasteloavesmuziek.

Verenigingen uit de hele provincie kunnen zich kandidaat stellen als jubileum locatie. Ze dienen in het genoemde weekend zorg te dragen voor een geschikte openlucht locatie , de benodigde vergunning,  het vastleggen van de optredende artiesten, drankverkoop en een voordracht voor de onderscheiding. Aan de kandidatuur zijn geen andere kosten verbonden. Op beide dagen wordt gestart om 11.11 uur en afgesloten om 20.11 uur.

Er wordt gestreefd naar een evenwichtige verdeling van de 11 plaatsen over de gehele provincie. Het vaststellen van het exacte tijdstip en draaiboek vindt in overleg plaats.

Het LVK bestuur roept verengingen uit de hele provincie op hun kandidatuur voor 1 juli a.s. kenbaar te maken op het emailadres info@stichtinglvk.nl

Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer 2019

LVK 2019