2020 Echt organiseert finale 2020

Echt organiseert de 44ste finale van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer 2020.

Carnavalsvereniging ‘De Aester’ zal in samenwerking met de gemeente Echt-Susteren, de stichting LVK en L1-Radio & -TV, de 44ste finale organiseren. Op het terrein naast de Brandweerkazerne, gelegen aan Leisurepark ‘In de Bandert’, zal op vrijdagavond 7 februari speciaal voor deze finale een paviljoen gebouwd worden op het ‘smalste stukje Nederland’.

Dit ‘smalste stukje Nederland’, zoals de gemeente Echt-Susteren ook wel wordt genoemd, leverde de afgelopen jaren al tal van kampioenen als drievoudig LVK-winnaar Spik & Span (2015, 2016 en 2018), buutekampioen Bas van Neer (2019), jeugd-buutekampioen Isa Meuwissen (2018).

De finale van deze 44ste editie vindt plaats op vrijdag 7 februari 2020 en wordt live uitgezonden op L1-Radio en -TV.

Het LVK-seizoen start traditiegetrouw op 11 november. Vanaf die datum kunnen nieuwe liedjes worden ingestuurd. De inzendtermijn sluit 5 december, waarna de vakjury zich over de inzendingen zal buigen. De 60 liedjes welke zijn doorgedrongen tot de drie halve finales worden maandag 14 december bekendgemaakt.

Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer 2019

LVK 2019