Vakjury

LVK Topfoto

Vakjury

Alle inzendingen voor het LVK 2021 worden beoordeeld door een zogenaamde vakjury. De vakjury van het LVK, is een groep mannen en vrouwen, jong en oud, die uit de hele provincie afkomstig zijn. Er zijn juryleden die beroepsmatig met muziek bezig, er zijn juryleden die veel kennis hebben van de Limburgse streektalen, maar er zitten ook mensen bij die zichzelf echte carnavalsvierders ('vastelaovesgekke') noemen.

De juryleden beoordelen op zaterdag 12 december 2020 de inzendingen. Ieder lied wordt 2 keer beoordeeld aan de hand van een beoordelingsformulier. De 45 beste inzendingen, waarbij het Reglement van Deelname nauwgezet wordt gevolgd, gaan door naar de 3 halve finales.

De 3 halve finales in de editie 2021 bestaan uit 15 liedjes. Na het uitzenden van de halve finales op L1 radio kan  'het volk' via SMS stemmen. Klik hier voor meer informatie over het stemmen via SMS.

De punten van de vakjury in december tellen voor 60% mee. De punten van het SMS-stemmen  van de halve finales tellen voor 40% mee. De 20 liedjes met de meeste punten (60% vakjury en 40% sms-stemmen bij elkaar opgeteld waarbij rekening is gehouden met artikel 15 van het Reglement van Deelname 2021) krijgen een plaats in de LVK finale op 5 februari 2021.