2018 Aantal inzendingen

190 Liedjes nemen deel aan het LVK 2018 | Noord-Limburg koploper

Voor de 42ste editie van het Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer 2018 heeft de Stichting LVK 190 inzendingen ontvangen. Dit zijn 13 liedjes minder dan vorig jaar toen 203 deelnamen aan het konkoer. De editie 2017 werd gewonnen door De Geliënde met het lied ‘Code Road-Gael-Greun’.

Uit Noord- en Midden-Limburg komen 103 van de 190 liedjes (Koploper Noord-Limburg 65, Midden-Limburg 38). Zuid-Limburg is met 87 liedjes vertegenwoordigd. (Parkstad 39, Westelijke Mijnstreek 26, Maastricht & Heuvelland 22). Venray is voor Noord-Limburg het sterkst vertegenwoordigd met 9 inzendingen. De meeste inzendingen uit Zuid-Limburg komen uit Maastricht (7).

Op de zaterdagen 9 en 16 december aanstaande worden de 190 inzendingen beoordeeld door de hoofdjury, bestaande uit 48 personen uit geheel Limburg. Maandag 18 december maken we de 60 halve finalisten bekend in het programma Plat-eweg tussen 19.00 en 20.00 uur (Behalve via L1-radio is deze bekendmaking ook te volgen via www.facebook.com/L11alaaf).

Limburgs Vasteloavesleedjes Konkoer 2018

LVK 2018

Organisatie 2018: CV De Kevers - Kessel

De finale van het LVK 2018 wordt georganiseerd door CV de Kevers - Kessel.

• 26 Januari 2018
  • Neptunuslaan 2, Kessel